Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

בועז בן עמי – כך נבחרתי בתחרות 'המורה של המדינה'

שלום לכולם,

גאה להיות מנצח בתחרות 'המורה של המדינה' - בועז בן עמי
גאה להיות מנצח בתחרות 'המורה של המדינה' – בועז בן עמי

אני בועז בן עמי, מורה לשפה עברית בבית ספר תיכון בירושלים. אני רוצה לשתף אתכם את סיפורי וחוויותי בתחרות 'המורה של המדינה', וכיצד הצלחתי להשקיע כדי לזכות בתואר המורה המצטיין של השנה.

מבוא

תחרות 'המורה של המדינה' היא תחרות שנערכת בישראל כדי לזהות ולפרגן למורים מצטיינים במערכת החינוך. התחרות מטרתה להעניק קרדיט למורה המצטיין של השנה בשלבים הארצי והמחוזי.

התחרות מתקיימת כל שנה ומועמדים מכל תחומי הלימוד יכולים להשתתף. התהליך הכולל שלבים שונים כמו ניהול קורס, פרסום תוצרים והצגתם בפני ועדות ובפעילויות השונות של התחרות.

השלבים הראשונים

כשהתחרות נפתחה, הוזמנתי להשתתף בשלב הראשון של קורס מקוון. הקורס כלל הרצאות וסדנאות שונות שהעניקו לנו כלי וידע חדש כיצד להעביר את החומר לתלמידים בצורה מעניינת ויצירתית.

במהלך הקורס, למדתי על יישום טכניקות חדשות בשיעורים ועל חשיבה יצירתית לקידום תהליכי הלמידה של התלמידים. קיבלתי כלים והבנתי שיש אפשרות ללמד בצורה שונה מהרגיל ולעורר את התלמידים לחשוב מחדש ולהבין את החומר בעומק.

בסיום הקורס המקוון, הייתה לנו מטלה להכין תכנית שיעור לפי המידע שלמדנו. בחרתי להכין שיעור על הסיפור "המלך החדש" של הסופר איתן אביטן. הוספתי אלמנטים חווייתיים ומשחקים לשיעור כדי להעניק לתלמידים חוויה מהנה ומעוררת השראה.

השלב המחוזי

לאחר הקורס המקוון, זכיתי להמשיך לשלב המחוזי של התחרות. בשלב זה, הייתה לי את ההזדמנות להציג את תכנית השיעור שלי לוועדת המחוז.

בתוך השיעור, עצמתי לספר את הסיפור בצורה דיאלוגית, ויצרתי פעילות קבוצתית שבה התלמידים היו צריכים לנסות למצוא פתרונות לבעיות שונות. גם כאן, השתמשתי בכלים יצירתיים כמו גלישה מודרכת באינטרנט וטכניקות רטוריות לשיפור הדיבור הציבורי של התלמידים.

התכנית השתולה בשירותי החינוך המחוזי והמורים האחרים התרשמו מהשיעור. חשבתי שאני על דרך טובה להצלחה.

השלב הארצי

לאחר התקדמותי בשלב המחוזי, הגיע תורי להתמודד בשלב הארצי. בשלב זה, הייתה לי הזדמנות להציג את תכנית השיעור שלי לוועדה ארצית, המורה אשרת המדינה ולקהל המורים הרחב.

בהצגה שלי, שיפרתי את תכנית השיעור והוספתי יישומים טכנולוגיים כמו מצגות מולטימדיה ושימוש בלוח הגורם המשולב בשיעור. ניצלתי גם טכניקות הוראה פעילה כמו דיונים ועבודה קבוצתית לשיפור השיח הקבוצתי של התלמידים.

התקבלתי בסוף השימוע על ידי ועדת התחרות והם שבחו את יכולתי בהובלת תהליכי הלמידה ובעיצוב שיעורים מעוררי השראה.

הזכייה בתואר המורה המצטיין של השנה

אחרי הצלחתי בשלב הארצי, זכיתי בכותר המורה המצטיין של השנה בתחרות 'המורה של המדינה'. זו הזדמנות נפלאה לייצג את מערכת החינוך בישראל ולעבוד עם מורים אחרים כדי לשתף את ידעי ולהיות מעורר השראה גם עבורם.

בתור מורה המצטיין החדש של השנה, אני מתכוון להמשיך לשקף על המערכת החינוכית ולקדם שינויים חיוביים בתהליכי הלמידה ובאיכות ההוראה. אני מאמין שכל מורה יכול להיות מורה מצטיין בתחוםו, ואני אעשה כל שביכולתי כדי לעודד ולתמוך במורים כדי שישפרו את עצמם ויתרכזו בהיותם מנהיגים בכיתותיהם.

ההכנות לתחרות והגשת המועמדות

כבר מגיל צעיר ידעתי שאני רוצה להיות מורה. אהבתי ללמד ולתרום לאחרים מניסיוני וידיעותיי. כששמעתי על תחרות "המורה של המדינה", ידעתי שאני חייב להגיש את מועמדותי. זו ההזדמנות שלי להוכיח את עצמי כמורה מצטיין ומסור. התכוננתי לתחרות במשך חודשים ארוכים. למדתי את כללי התחרות ואת שלביה, והבנתי שעליי להציג את החזון החינוכי שלי, את דרכי ההוראה הייחודיות ואת תרומתי לקהילה. פיתחתי תוכנית לימודים חדשנית בנושא מדע וטכנולוגיה, והכנתי שיעורי דוגמה שייצגו את גישתי החינוכית.

הגשת המועמדות והמתנה לתשובה

כשהרגשתי שההכנות שלי הושלמו, הגשתי את המועמדות שלי לתחרות. זו הייתה הרגשה מרגשת ללחוץ על כפתור "שלח" ולדעת שהמועמדות שלי נמצאת כעת בידיים של ועדת השיפוט. לאחר מספר שבועות, קיבלתי הודעה שמועמדותי נבחרה לשלב הבא! התרגשתי מאוד לקרוא שוועדת השיפוט התרשמה מחזוני החינוכי ומהפוטנציאל שלי כמורה. ידעתי שעכשיו המבחן האמיתי מתחיל.

שלב חצי הגמר

בשלב חצי הגמר נדרשתי להציג בפני ועדת השיפוט את תוכנית הלימודים שפיתחתי ולהדגים שיעור דוגמה מול תלמידים אמיתיים. הכנתי מצגת מקיפה שהסבירה את תוכנית הלימודים, שכללה למידה חווייתית של מדע וטכנולוגיה. שילבתי בה ניסויים ופרויקטים יישומיים שיאפשרו לתלמידים להבין טוב יותר את הנושאים הנלמדים. בנוסף, תרגלתי שוב ושוב את שיעור הדוגמה מול חברים ומשפחה. רציתי לוודא שההסברים שלי ברורים, שאני מצליח לעניין את התלמידים ולערב אותם בלמידה פעילה.

הצגת תוכנית הלימודים ושיעור הדוגמה

ביום הגדול הגעתי למקום האירוע עם תוכנית הלימודים וחומרי העזר לשיעור בתיק. הצגתי בפני ועדת השיפוט וקבוצת התלמידים את החזון שלי ללמידה חווייתית ויישומית של מדע וטכנולוגיה.הסברתי כיצד בנויה תוכנית הלימודים ומהם העקרונות המנחים שלה. לאחר מכן, עברתי להדגים שיעור בנושא אנרגיה. במהלך השיעור ערכנו מספר ניסויים להמחשת מושג האנרגיה, והתלמידים אף בנו מודל פשוט של טורבינת רוח. נהניתי מאוד מהאינטראקציה עם התלמידים ומההזדמנות ליישם את גישת ההוראה שלי. הרגשתי שהצלחתי להעביר את המסרים העיקריים ולממש את הפוטנציאל שלי כמורה.

המתנה לתוצאות

לאחר שלב חצי הגמר, נאלצתי להמתין בסבלנות להודעה על המשך השתתפותי בתחרות. ידעתי שוועדת השיפוט צריכה לשקול ולהעריך בקפידה את הופעתי והצגתי מול עשרות מועמדים אחרים.חלפו מספר שבועות ארוכים ומתישים עד שקיבלתי טלפון ממארגני התחרות. "בועז, אנחנו שמחים להודיע לך שנבחרת להיות אחד מעשרת המורים המועמדים לזכייה בתואר המורה של המדינה!"קפאתי לרגע כששמעתי את הבשורה. ואז פרצתי בצהלות שמחה. עברתי לשלב הגמר! יש לי סיכוי אמיתי לזכות בתואר הנחשק.

ההכנות לשלב הגמר

עם העפלתי לגמר התחרות, ידעתי שעלי להגביר את מאמציי ולהציג את המיטב שבי כמורה בשלב האחרון. שוב עברתי על חומרי הלמידה, שיפרתי ושדרגתי את תוכנית הלימודים שלי, ותרגלתי שוב ושוב את הצגת החזון החינוכי שלי.בנוסף, ביקשתי מחברים ומשפחה שיתרשמו משיעורי הדוגמה שלי ויספקו לי משוב בונה. רציתי לדעת מה עובד טוב ומה ניתן עוד לשפר. שאפתי להגיע לשיא יכולתי ביום הגמר.

יום הגמר

יום הגמר הגיע לבסוף. התייצבתי באולם מול ועדת השיפוט וקהל גדול של מורים, הורים ואנשי חינוך. הצגתי שוב את החזון החינוכי שלי ואת תוכנית הלימודים, הפעם בביטחון רב יותר ותוך התמקדות בנקודות החוזק שלי כמורה.בהמשך, העברתי שיעור דוגמה נוסף בנושא הסביבה וקיימות. שילבתי בו פעילות חוץ עם איסוף פסולת ומיון למחזור, יצירת פוסטרים ודיון קבוצתי. הרגשתי שהתלמידים נהנים ולומדים, וזה מילא אותי בסיפוק עמוק.

ההכרזה על הזוכה

לקראת סוף האירוע, עליתי יחד עם שאר המועמדים לבמה. ליבי פעם במהירות והמתנתי בדריכות לרגע שבו יכריזו על הזוכה. יו"ר ועדת השיפוט עלה לבמה עם מעטפה סגורה בידו. "הגיע הרגע שכולנו חיכינו לו – רגע ההכרזה על הזוכה בתואר המורה של המדינה לשנת 2022…"חיכיתי בציפייה והתרגשות כשפתח את המעטפה והוציא ממנה פתק. "המורה של המדינה לשנת 2022 הוא… בועז בן עמי!"פרצו מחיאות כפיים סוערות וקולות תמיכה מהקהל. התקרבתי בהליכה רועדת לקבל את הפרס מידי יו"ר ועדת השיפוט, תוך כדי חיוך ענק ודמעות שמחה בעיניים. הגשמתי את חלומי להיות מוכר כמורה מצטיין. זכיתי בתואר "המורה של המדינה"!

זוכה
זוכה "המורה של המדינה" – בועז בן עמי, יוצא לדרך.

מסקנה

התחרות 'המורה של המדינה' הייתה חוויה מרתקת ובועז בן עמי, מורה לשפה עברית, זכה לכבוד גדול כאשר נבחר כמורה המצטיין של השנה. דרך ההשקעה והיצירתיות בתהליכי הלמידה, הצליח בועז לשפר את החוויה הלימודית של התלמידים ולעורר בהם השראה וחשק להתנסות בדברים חדשים.

המסלול של בועז הכלל קורס מקוון, הצגה בשלב מחוזי והצגה בשלב ארצי. הוא הצליח לשפר תכניות שיעור ולהעניק לתלמידים חוויית למידה מעוררת השראה. בעזרת כלים יצירתיים וטכנולוגיים, הוא כיף לתלמידים למתוח ולחשוב מחדש על החומרים הלימודיים.

אני מאחל לבועז בן עמי הצלחה מרובה בתפקידו החדש כמורה המצטיין של השנה. אני בטוח שהוא ימשיך להיות מעורר השראה לתלמידים ולמורים כאחד.

מה היה לנו עד עכשיו?
הקריטריונים עשויים לכלול מקצועיות, התמדה, יצירתיות, יכולת להוביל ולהשפיע והתנהגות מוסרית וחברתית.
בועז בן עמי משמש כמורה, ועשוי גם למלא תפקידים נוספים כמו מנהיג בית ספר, עורך גיליון או מנחה.
ללא מידע ספציפי לגבי בועז בן עמי, אנו לא יכולים לספק תשובה מדויקת. עם זאת, מורים שנבחרים בתחרות המורה של המדינה לעיתים זוכים גם בפרסים נוספים במהלך קריירתם.